خبرمالیاتی:این افراد باید جریمه سنگین پرداخت کنند.

رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی سازمان امور مالیاتی گفت:

طبق قانون، مودیانی که تا اول دی به سامانه امور مالیاتی متصل نشده و صورتحساب های الکترونیک را ارسال نکرده باشند، به اندازه ۱۰ درصد کل فروش خارج از سامانه ،جریمه می‌شوند.

یعنی فرض بگیریم شرکتی باشد در یک سال صد میلیارد تومان فروش داشته باشد ده میلیارد تومان جریمه دارد
ده میلیارد جریمه حاصل از عدم عضویت و عدم ارسال صورتحساب.

سامانه مودیان سامانه فروشگاهی چه تعداد متصل شدند ؟

موحدی رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی سازمان امور مالیاتی:

بعد از پیاده سازی یا شروع پیاده سازی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان که از آبان ماه سال ۱۴۰۱ این اتفاق رقم خورد و با فراخوان‌هایی که سازمان امور مالیاتی برای لازم الاجراشدن قانون برای برخی مودیان خاص این فراخوان‌ها را انجام داد که تا همین الان حدود بیش از ۷۰ هزار شرکت بورسی و فرابورسی، شرکت دولتی و سایر اشخاص حقوقی به سامانه متصل شدند و ارسال صورتحساب داشتند.

از این تعداد حدود ۵۹ هزار و ۲۵۰ شرکت به طور مستقیم به سامانه مودیان ارسال صورتحساب الکترونیک دارند و حدود ۱۰ میلیون و ۵۹۹ هزار شرکت از طریق شرکت‌های معتمدمان دارند ارسال صورتحساب می‌کنند حدود ۲۱ مودی هم از طریق سامانه‌های دولتی مثل سامانه ثامن، مثل سامانه جامع تجارت و … دارند فعلا به سامانه مودیان صورتحساب‌های الکترونیکی خودشان را ارسال می‌کنند از این تعداد تقریبا حدود ۴۹۰ مودی از طریق جزو شرکت‌های بورسی و فرابورس اند که به سامانه مودیان اتصال پیدا کردند.

آقای موحدی در پاسخ به سوال داوظلبانه کسی آمده است؟بیان نمود داوطلبانه تقریبا حدود شاید بگویم ۵ تا ۱۰ درصد از مودیانی که الان پیوستند مثلا فرض کنید قریب به ۵ هزار مودی را داریم که شخص حقیقی اند به سامانه و ارسال صورتحساب پیوستند ، اما خب تکلیفی نداشتند تقریبا می‌شود گفت از تقریبا حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار شخص حقیقی.

تعداد صورتحساب‌هایی که تا الان صادر شده

تعداد صورتحساب‌ها در چند ماهه اخیر یک رشد قابل توجهی را داشته به طور کل تا به الان بیش از یک میلیارد صورتحساب الکترونیک سامانه مان دریافت کرده که، اما باتوجه به مکانیزم‌های اعتبارسنجی که داریم و صورتحساب‌های استانداردی را می‌پذیریم که داخل سامانه قرار بگیرد بیش از ۵۲۰ میلیون از این صورتحساب‌ها اصطلاحا صورتحساب‌های موردقبول مان است که در سامانه اصطلاحا نشسته.

موسسه حسابداری چرتکه پرداز

تجربه و اعتماد دو مولفه اساسی برای اثبات کیفیت خدمات توسط هر سازمان می باشد که جز با گذشت زمان بدست نمی آید. در این میان موسسه مالی و حسابداری چرتکه پرداز اعتماد شرکتها، کسب و کارها و سازمان های مختلف را به خود جلب کرده است.

رسالت ما ارایه خدمات با بهترین کیفیت در بالاترین سطح حرفه ای ممکن به مشتریانمان است. اعتقاد داریم که با این طرز عمل، می توانیم اعتبار خود را افزایش دهیم تا در حرفه مان بهترین بمانیم. ما به رعایت ارزش های اخلاقی با عمل کردن به آن ها، اعتقاد راسخ داریم.

قوانین پیچیده، بخشنامه‌های متعدد و ابهام و تعارض در قوانین، ایجاد یک گزارش مالی و ارائه آن به استفاده کنندگان برون سازمانی اعم از سازمان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی و .. را کاری بسیار تخصصی کرده است. این دشواری و پیچیدگی نه‌تنها باعث اتلاف وقت سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌شود، بلکه درنهایت موجب تحمیل هزینه های سنگین می‌شود و خسارت‌های گاه جبران‌ناپذیری را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها به همراه می‌آورد. ما در موسسه چرتکه پرداز ادعای تسط کامل بر تمام قوانین و مقررات را نداریم اما همواره در تلاشیم که از آخرین تغییرات علم حسابداری و قوانین کشور با اطلاع بوده دانش خود را بروز نگهداریم.

جهت ارتباط با ما

آدرس :

 گیلان، لنگرود، بلوار شهید عبدالکریمی، روبه روی پلیس+۱۰، کوچه صدف، پلاک۱۰، موسسه حسابداری چرتکه پرداز

تلفن تماس:

013-42531537

09112437827

09368418004

ایمیل پشتیبانی:

chortkepardaz00@gmail.com

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.