شناسه یکتای مجوز

نزدیک یکی دو سالی هست که بحث درگاه ملی مجوز‌ها عنوان و مطرح و اجرایی شد و صدور پروانه کسب از طریق درگاه ملی مجوز‌های صورت می‌گیرید. هرمجوز صنفی­ که صادر می‌شود­، یک شناسه یکتا در قالب یک کد QR یا همان QR کدی که در روی پروانه‌های درج می‌شود شناسایی می‌شود؛ و دیگر هیچ واحد صنفی‌ای صرفا با پروانه کسب یا جواز صنفی‌ای که­ بصورت فیزیکی و کاغذی هست شناخته نمی‌شود و با یک کد بنام یکتا شناسایی می‌شود که همان­ QR کدی هست که در سامانه قرار دارد.

موسسه حسابداری چرتکه پرداز در مطالب قبلی به لزوم دریافت مجوز الکترونیک اصناف تا پایان سال پرداخته بود حال در نظر داریم نحوه انجام آن را بصورت مفید و خلاصه شرح دهیم.

مراحل و نحوه ی اخذ شناسه یکتای مجوز

برای اینکه اشخاص حقیقی و انواع شرکت ها بتوانند شناسه یکتای مجوز را دریافت کنند، لازم است با ورود به درگاه ملی مجوزها اقدام به دریافت شناسه یکتا نمایند. لذا در این بخش از مقاله مطالبی در مورد مراحل و نحوه اخذ شناسه یکتای مجوز بیان خواهد شد. کلیه شناسه های یکتاهای صادره از درگاه ملی مجوزها، در بانک اطلاعات کسب و کار ایران به آدرس mojavez.ir ثبت و قابل استعلام می باشند و هر شناسه یکتا یا مجوزی که در این بانک وجود نداشته باشد، قانونا مجوز نیست و صاحب آن نمی تواند از خدمات حکومتی استفاده نماید.

  • ابتدا باید نوع بنگاه اقتصادی خود را انتخاب کند.
  • پس از آن کاربر وارد صفحه خدمات دولت هوشمند خواهد شد که لازم است اقدام به ثبت نام نماید.

بعد از مراحل فوق و ورود به صفحه با انتخاب شناسه یکتا برای مجوز های قدیمی و انتخاب پروانه کسب مربوط (وارد کردن اطلاعات هویتی همچون سریال پشت کارت ملی و شماره همراه -کدپستی محل کسب و شماره صنفی) صدور درخواست گواهی را انجام میدهیم.

لزوم دریافت شناسه یکتا مجوز

فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کاری که از حکم فوق تخلف کنند و اقدام به دریافت شناسه یکتا ننمایند، از تمامی خدمات دولتی محروم خواهند شد.

موسسه حسابداری چرتکه پرداز

تجربه و اعتماد دو مولفه اساسی برای اثبات کیفیت خدمات توسط هر سازمان می باشد که جز با گذشت زمان بدست نمی آید. در این میان موسسه مالی و حسابداری چرتکه پرداز اعتماد شرکتها، کسب و کارها و سازمان های مختلف را به خود جلب کرده است.

رسالت ما ارایه خدمات با بهترین کیفیت در بالاترین سطح حرفه ای ممکن به مشتریانمان است. اعتقاد داریم که با این طرز عمل، می توانیم اعتبار خود را افزایش دهیم تا در حرفه مان بهترین بمانیم. ما به رعایت ارزش های اخلاقی با عمل کردن به آن ها، اعتقاد راسخ داریم.

قوانین پیچیده، بخشنامه‌های متعدد و ابهام و تعارض در قوانین، ایجاد یک گزارش مالی و ارائه آن به استفاده کنندگان برون سازمانی اعم از سازمان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی و .. را کاری بسیار تخصصی کرده است. این دشواری و پیچیدگی نه‌تنها باعث اتلاف وقت سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌شود، بلکه درنهایت موجب تحمیل هزینه های سنگین می‌شود و خسارت‌های گاه جبران‌ناپذیری را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها به همراه می‌آورد. ما در موسسه چرتکه پرداز ادعای تسط کامل بر تمام قوانین و مقررات را نداریم اما همواره در تلاشیم که از آخرین تغییرات علم حسابداری و قوانین کشور با اطلاع بوده دانش خود را بروز نگهداریم.

جهت ارتباط با ما

آدرس :

 گیلان، لنگرود، بلوار شهید عبدالکریمی، روبه روی پلیس+۱۰، کوچه صدف، پلاک۱۰، موسسه حسابداری چرتکه پرداز

تلفن تماس:

013-42531537

09112437827

09368418004

ایمیل پشتیبانی:

chortkepardaz00@gmail.com

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.