مالیات سکه

دولت برای تامین بودجه خود در سال‌های اخیر به جای درآمدهای نفتی به اخذ مالیات از منابع جدید روی آورده است. منابعی مثل مالیات بر خوردروهای لوکس و … که مالیات بر سکه نیز یکی از انوع این مالیات‌ها است.خریداران سکه از بانک مرکزی به عنوان مؤدی مالیاتی شناخته می شود و ملزم به ثبت نام و پرداخت مالیات مربوطه می‌باشند.

مالیات کمتر از 105 سکه

این روش محاسبه برای کسانی است که نهایتا قصد خرید 105 عدد سکه را دارند. طبق قانون مالیات های مستقیم، برای خریداران متناسب با تعدادی که خریداری می کنند، مالیات تعیین شده است. هر چه تعداد سکه خریداری شده کمتر باشد، مالیات به ازای هر عدد هم کمتر است. با افزایش تعداد ، مالیات به ازای هر سکه هم افزایش پیدا می کند. بخشنامه ای که به همین منظور در هر سال منتشر می شود، میزان دقیق مالیات برای هر سکه در صورت خرید تعداد مشخص را بیان می کند. بنابراین، شما با مطالعه می توانید متوجه شوید که با خرید هر تعداد سکه، مشمول چه میزان مالیات خواهید شد.

کسانی که تا 5 قطعه سکه خریداری می کنند، معاف از پرداخت خواهند بود.

برای خرید سکه نسبت به مازاد 5 سکه تا 15 سکه، مالیاتی معادل 960 هزار تومان به ازای هر عدد تعیین می شود.

نسبت به مازاد 15   تا 25 سکه، میزان 1 میلیون و 280 هزار تومان مالیات به ازای هر قطعه تعریف شد.

 برای نسبت به مازاد 25 تا 105 سکه، به ازای هر قطعه مالیاتی معادل 1 میلیون و 600 هزار تومان مشخص شد.

مهلت پرداخت مالیات

موضوع مهم دیگر مهلت زمانی تعیین شده برای آن است. مودیان مالیاتی باید از این مهلت مطلع بوده و در اسرع وقت نسبت به پرداخت این مالیات اقدام نمایند. زیرا در صورتی که این مالیات در موعد مقرر پرداخت نشود، به صورت ماهانه برای آن جریمه دیرکرد تعلق می گیرد.

به احتمال زیاد، مهلت نهایی پرداخت مالیات سکه 1402 هم تا پایان خرداد ماه خواهد بود. یعنی تمام کسانی که در سال 1401 اقدام به خریداری سکه نموده اند، باید تا آخر خرداد نسبت به پرداخت مالیات آن اقدام نمایند. اگر چه ممکن است امسال هم مانند سال قبل چند روزی این زمان تمدید شود، اما تا کنون اطلاعیه خاصی در این مورد منتشر نشده است.

چرتکه پرداز
چرتکه پرداز
موسسه حسابداری چرتکه پرداز

تجربه و اعتماد دو مولفه اساسی برای اثبات کیفیت خدمات توسط هر سازمان می باشد که جز با گذشت زمان بدست نمی آید. در این میان موسسه مالی و حسابداری چرتکه پرداز اعتماد شرکتها، کسب و کارها و سازمان های مختلف را به خود جلب کرده است.

رسالت ما ارایه خدمات با بهترین کیفیت در بالاترین سطح حرفه ای ممکن به مشتریانمان است. اعتقاد داریم که با این طرز عمل، می توانیم اعتبار خود را افزایش دهیم تا در حرفه مان بهترین بمانیم. ما به رعایت ارزش های اخلاقی با عمل کردن به آن ها، اعتقاد راسخ داریم.

قوانین پیچیده، بخشنامه‌های متعدد و ابهام و تعارض در قوانین، ایجاد یک گزارش مالی و ارائه آن به استفاده کنندگان برون سازمانی اعم از سازمان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی و .. را کاری بسیار تخصصی کرده است. این دشواری و پیچیدگی نه‌تنها باعث اتلاف وقت سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌شود، بلکه درنهایت موجب تحمیل هزینه های سنگین می‌شود و خسارت‌های گاه جبران‌ناپذیری را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها به همراه می‌آورد. ما در موسسه چرتکه پرداز ادعای تسط کامل بر تمام قوانین و مقررات را نداریم اما همواره در تلاشیم که از آخرین تغییرات علم حسابداری و قوانین کشور با اطلاع بوده دانش خود را بروز نگهداریم.

جهت ارتباط با ما

آدرس :

گیلان، لنگرود، بلوار شهید عبدالکریمی، روبه روی پلیس+۱۰، کوچه صدف، پلاک۱۰، موسسه حسابداری چرتکه پرداز

تلفن تماس:

013-42531537

09112437827

09368418004

ایمیل پشتیبانی:

chortkepardaz00@gmail.com

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.