مجوز الکترونیک:اصناف تا پایان سال مهلت دریافت مجوز الکترونیک دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بنانژاد دبیرکل اتاق ­اصناف کشور در خصوص شناسه یکتا گفت.

نزدیک یکی دو  سالی هست که بحث درگاه ملی مجوز‌ها عنوان  و مطرح و اجرایی شد و صدور پروانه کسب از طریق درگاه ملی مجوز‌های صورت می‌گیرید. هرمجوز صنفی­ که صادر می‌شود­، یک شناسه یکتا در قالب یک کد QR یا همان QR کدی که در روی پروانه‌های درج  می‌شود  شناسایی می‌شود؛ و دیگر هیچ واحد صنفی‌ای صرفا با پروانه کسب یا جواز صنفی‌ای که­ بصورت فیزیکی و کاغذی هست شناخته نمی‌شود و با یک کد بنام یکتا شناسایی می‌شود که همان­ QR کدی هست که در سامانه قرار دارد.

از ابتدای اجرای شدن این طرح تعداد زیادی مجوز صادر شده که در قالب درگاه ملی مجوزها­ که شناسه یکتا شو هم گرفتند. ولی قبل از این باتوجه به اعتبار­ پروانه‌های کسبی که­ 5 ساله هستند، تعداد زیادی­ هم قبلا صادر شده بود که در درگاه اتاق اصناف و هیئت عالی نظارت­ نزدیک حدود­ بیش از دو میلیون و دویست­ تا سیصد هزار پروانه ­­کسب در صنوف مختلف در­ کل کشور صادر شده که البته معتبرند و هیچ مشکلی­ هم برای انجام فعالیت‌ها شان ندارند ولی با توجه به اینکه تمام این مجوز‌ها باید این کد شناسه یکتا را در قالب QR کد بگیرند، ظرفیتی در درگاه ملی مجوز‌های ایجاد شد که بتوانند پروانه‌های قدیمی شان را از حالت کاغذی به حالت الکترونیکی دربیاورند و کد شناسه یک تا را هم بگیرند و بتوانند از آن استفاده کنند.

درصورت نداشتن شناسه یکتا چه اتفاقی می افتد؟

همچنین تا پایان سال  یک فرصتی گذاشتند که هرکس که شناسه یکتا را نداشته باشد از ابتدای سال بعد از خیلی از خدمات دولتی محروم خواهد شد. مثل افتتاح حساب و داشتن دستگاه پوز، پروند‌ه های مالیاتی و… دیگر مواردی که می‌توانند به عنوان خدمات اخذ کنند.

با ورود سه کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد مجوز و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها mojavez.ir مجوز الکترونیکی شناسه یکتا دریافت خواهد شد.

بر اساس حکم تبصره 7 ماده 1 قانون تسهیل صدور مجوزها، همه پروانه کسب باید تا پایان سال 1402 مجوزالکترونیکی (شناسه‌ یکتا) دریافت کنند و از 1403 کسب وکارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می شوند.

موسسه حسابداری چرتکه پرداز

تجربه و اعتماد دو مولفه اساسی برای اثبات کیفیت خدمات توسط هر سازمان می باشد که جز با گذشت زمان بدست نمی آید. در این میان موسسه مالی و حسابداری چرتکه پرداز اعتماد شرکتها، کسب و کارها و سازمان های مختلف را به خود جلب کرده است.

رسالت ما ارایه خدمات با بهترین کیفیت در بالاترین سطح حرفه ای ممکن به مشتریانمان است. اعتقاد داریم که با این طرز عمل، می توانیم اعتبار خود را افزایش دهیم تا در حرفه مان بهترین بمانیم. ما به رعایت ارزش های اخلاقی با عمل کردن به آن ها، اعتقاد راسخ داریم.

قوانین پیچیده، بخشنامه‌های متعدد و ابهام و تعارض در قوانین، ایجاد یک گزارش مالی و ارائه آن به استفاده کنندگان برون سازمانی اعم از سازمان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی و .. را کاری بسیار تخصصی کرده است. این دشواری و پیچیدگی نه‌تنها باعث اتلاف وقت سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌شود، بلکه درنهایت موجب تحمیل هزینه های سنگین می‌شود و خسارت‌های گاه جبران‌ناپذیری را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها به همراه می‌آورد. ما در موسسه چرتکه پرداز ادعای تسط کامل بر تمام قوانین و مقررات را نداریم اما همواره در تلاشیم که از آخرین تغییرات علم حسابداری و قوانین کشور با اطلاع بوده دانش خود را بروز نگهداریم.

جهت ارتباط با ما

آدرس :

 گیلان، لنگرود، بلوار شهید عبدالکریمی، روبه روی پلیس+۱۰، کوچه صدف، پلاک۱۰، موسسه حسابداری چرتکه پرداز

تلفن تماس:

013-42531537

09112437827

09368418004

ایمیل پشتیبانی:

chortkepardaz00@gmail.com

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.