لایحه بودجه 1403:لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ توسط مجلس رد شد.

به دنبال بررسی لایحه بودجه1403 توسط مجلس شورای اسلامی، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با انتقادهای مطرح در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان اظهار داشت.

دولت خودش را موظف می داند که منابع لازم جهت انجام این کار را تامین نماید.

دکتر قالیباف در پاسخ به دکتر منظور گفت:

لذا سازمان برنامه بودجه باید با نامه ای مکتوب به مجلس، موافقت دولت به منظور تامین منابع لازم جهت همسان سازی حقوق بازنشستگان را اعلام کند. سخنان رئیس مجلس در این رابطه حمایت ها را در خصوص رد لایحه بودجه1403 به دنبال داشت . نتیجه این شد که لایحه بودجه سال آینده با ۱۲۷ رای مخالف رد شد.

طبق گفته رئیس مجلس، حالا دولت باید ظرف ۷ روز اصلاحاتی را در بخش اول لایحه بودجه اعمال کند و مجددا لایحه را به مجلس ارائه دهد.

براساس ماده ۱۸۲ اصلاحی آیین نامه داخلی مجلس، دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را در دو بخش ماده ­واحده مشتمل بر احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور و سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمد‌ها و واگذاری دارایی ­های سرمای ه­ای و مالی و اجزای اصلی آن‌ها و جداول تفصیلی شامل ارقام بودجه به مجلس تقدیم کند.

بخش دوم نیز حداکثر ۱۰ ­روز از زمان ابلاغ بخش اول قانون بودجه به مجلس ارسال می‌شود.

مخالفان لایجه بودجه

محمد باقری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از مخالفان لایحه بودجه پیشنهادی دولت،  از افزایش ۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه1403 کل کشور انتقاد کرد و آن را فشاری مضاعف بر تولیدکنندگان دانست. وی همچنین توضیح داد: «۷۵۰ هزار میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه تعیین شد که مشخص نیست که این موضوع در کدام سرفصل‌ها و فصول است. در این باره منابع و مصارف هدفمندی یارانه به صورت شفاف ارائه نشده است که از کجا قرار است تامین شود و قرار است در چه محل هزینه شوند.»

مجتبی رضاخواه، نماینده مردم تهران در مجلس نیز معتقد بود که بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده تولید‌کننده داخلی را تحت فشار قرار می‌دهد و در مقابل، وارد کننده و تولیدکننده خارجی را تحت رانت ویژه‌ای قرار خواهد داد. وی همچنین اضافه کرد: «منابع و مصارف هدفمندی در این بودجه نبود و این امر می‌تواند منجر به کسری بودجه در این قسمت شود.»

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز نقاط ضعف لایحه بودجه1403 را از نقاط قوت آن بیشتر دانست و تاکید کرد که افزایش درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه سال آینده به معنای فشار بر مردم است. ولی اسماعیلی همچنین پیشنهاد داد که با توجه به فقدان شفاف‌سازی درباره منابع و مصارف در لایحه پیشنهادی، این لایحه به دولت باز گردد تا اصلاح شود.

نظر موافقان درباره لایحه بودجه

مجتبی یوسفی، عضو هیات رئیسه مجلس، با تاکید بر این نکته که در لایحه بودجه احکام دائمی تغییر نکرد و احکام ماهیت بودجه‌ای دارد، تصریح کرد: «مقرر شده بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده پیش‌بینی شود که این اتفاق برای بار اول رخ می‌دهد که آن هم با همراهی دولت و مجلس است.»

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز تاکید کرد که تلاش دولت برای کاهش کسری تراز عملیات، سرمایه‌ای و مالی و بهبود این ترازها کمک می‌کند که مسیری منطقی را در بودجه داشته باشیم.

احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی قیمت 71 دلاری پیش‌بینی شده در لایحه بودجه برای فروش نفت را واقع‌بینانه دانست و افزود: «دولت به درستی به حوزه مالیاتی نگاه کرد، هم افزایش درآمدهای مالیاتی با جلوگیری از فرار مالیاتی دیده شد و هم افزایش سقف معافیت‌های مالیاتی برای حقوق‌بگیران، کارمندان و اصناف لحاظ شد.»

موسسه حسابداری چرتکه پرداز

تجربه و اعتماد دو مولفه اساسی برای اثبات کیفیت خدمات توسط هر سازمان می باشد که جز با گذشت زمان بدست نمی آید. در این میان موسسه مالی و حسابداری چرتکه پرداز اعتماد شرکتها، کسب و کارها و سازمان های مختلف را به خود جلب کرده است.

رسالت ما ارایه خدمات با بهترین کیفیت در بالاترین سطح حرفه ای ممکن به مشتریانمان است. اعتقاد داریم که با این طرز عمل، می توانیم اعتبار خود را افزایش دهیم تا در حرفه مان بهترین بمانیم. ما به رعایت ارزش های اخلاقی با عمل کردن به آن ها، اعتقاد راسخ داریم.

قوانین پیچیده، بخشنامه‌های متعدد و ابهام و تعارض در قوانین، ایجاد یک گزارش مالی و ارائه آن به استفاده کنندگان برون سازمانی اعم از سازمان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی و .. را کاری بسیار تخصصی کرده است. این دشواری و پیچیدگی نه‌تنها باعث اتلاف وقت سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌شود، بلکه درنهایت موجب تحمیل هزینه های سنگین می‌شود و خسارت‌های گاه جبران‌ناپذیری را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها به همراه می‌آورد. ما در موسسه چرتکه پرداز ادعای تسط کامل بر تمام قوانین و مقررات را نداریم اما همواره در تلاشیم که از آخرین تغییرات علم حسابداری و قوانین کشور با اطلاع بوده دانش خود را بروز نگهداریم.

جهت ارتباط با ما

آدرس :

 گیلان، لنگرود، بلوار شهید عبدالکریمی، روبه روی پلیس+۱۰، کوچه صدف، پلاک۱۰، موسسه حسابداری چرتکه پرداز

تلفن تماس:

013-42531537

09112437827

09368418004

ایمیل پشتیبانی:

chortkepardaz00@gmail.com

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.