بیمه بیکاری

کسانی که جزو مشمولین بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۲ هستند ، در صورتی که بدون میل و اختیار خودشان بیکار شوند در صورت حصول شرایط خاصی ، می توانند بیمه بیکاری دریافت کنند.درواقع برای حمایت از کارگران و کارمندان این امکان در اختیار آن ها قرار داد تا کمی از نگرانی های این قشر در زمینه بیکاری کاسته شود .

مشمولان بیمه بیکاری تامین اجتماعی

کلیه کسانی که جزو بیمه شدگان تامین اجتماعی محسوب می شوند و سابقه پرداخت حداقل شش ماه حق بیمه را داشته باشند. کسانی که برخلاف میل و اراده خودشان بیکار شده اند را می توان به چند دسته تقسیم کرد .

اولین دسته کارگران فصلی هستند که در فصل کار اخراج شدند .

دسته دوم را می توان کسانی به شمار آورد که طبق قرارداد کار موقت استخدام شده و قبل از اتمام مدت قرارداد به هر علتی اخراج شوند .

دسته سوم کسانی که شغل آن ها ماهیتی دائمی داشته ولی به تشخیص واحد های کار و امور اجتماعی در پایان قرارداد بیکار شده باشند.

شرط دومی که به آن اشاره کردیم آن است که بیمه شده سابقه حداقل شش ماه پرداخت حق بیمه داشته باشد جز در شرایطی که به علت حوادث غیر مترقبه ای مثل سیل ، زلزله ، آتش سوزی و جنگ بیمه شده بیکار شده باشد .

مشمول دریافت بیمه بیکاری نیستند

دسته ای از بیمه شدگان بیمه تامین اجتماعی هم وجود دارند که به طور کلی نمی توانند بیمه بیکاری دریافت نمایند و از شمول این بیمه خارج هستند که در ادامه به تفکیک آورده شده است.

1- کسانی که از کار افتاده هستند .

2- کسانی که بازنشسته اند و از سازمان تامین اجتماعی مستمری دریافت می کنند .

۳- اتباع خارجی

4- صاحبان حرف و مشاغل آزاد

۵- بیمه شدگان اختیاری یا خویش فرما

شخصی که شامل شرایط باشد و بیکار شود ، باید حداکثر ظرف ۳۰ روز از تاریخ اخراج به اداره کار و امور اجتماعی اطلاع داده شود .

میزان بیمه بیکاری ۱۴۰۲ بر حسب قانون بیمه بیکاری تامین اجتماعی به کسانی که جزو مشمولین این بیمه محسوب می شوند تعلق می گیرد ، حداقل ۵۵% متوسط حقوق روزانه شخص بیمه شده است. به مقرری کسانی که متاهل هستند یا کسانی را تحت تکفل خود دارند ، به ازای هر نفر ده درصد حداقل دستمزد اضافه می شود .

لازم به ذکر است که مجموع مقرری بیمه بیکاری ۱۴۰۲ که شخص دریافت می کند نباید از حداقل دستمزد وزارت کار در سال ۱۴۰۲ کمتر و از هشتاد درصد متوسط حقوق فرد، بیشتر باشد . از اولین روزی که شخص بیکار می شود می تواند مقرری تعیین شده برای بیکاری را دریافت کند اما بیمه بیکاری ۱۴۰۲، به طور کلی عیدی را در برنمی گیرد .

مدت زمان دریافتی بیمه بیکاری تامین اجتماعی ۱۴۰۲
موسسه حسابداری چرتکه پرداز

تجربه و اعتماد دو مولفه اساسی برای اثبات کیفیت خدمات توسط هر سازمان می باشد که جز با گذشت زمان بدست نمی آید. در این میان موسسه مالی و حسابداری چرتکه پرداز اعتماد شرکتها، کسب و کارها و سازمان های مختلف را به خود جلب کرده است.

رسالت ما ارایه خدمات با بهترین کیفیت در بالاترین سطح حرفه ای ممکن به مشتریانمان است. اعتقاد داریم که با این طرز عمل، می توانیم اعتبار خود را افزایش دهیم تا در حرفه مان بهترین بمانیم. ما به رعایت ارزش های اخلاقی با عمل کردن به آن ها، اعتقاد راسخ داریم.

قوانین پیچیده، بخشنامه‌های متعدد و ابهام و تعارض در قوانین، ایجاد یک گزارش مالی و ارائه آن به استفاده کنندگان برون سازمانی اعم از سازمان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی و .. را کاری بسیار تخصصی کرده است. این دشواری و پیچیدگی نه‌تنها باعث اتلاف وقت سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌شود، بلکه درنهایت موجب تحمیل هزینه های سنگین می‌شود و خسارت‌های گاه جبران‌ناپذیری را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها به همراه می‌آورد. ما در موسسه چرتکه پرداز ادعای تسط کامل بر تمام قوانین و مقررات را نداریم اما همواره در تلاشیم که از آخرین تغییرات علم حسابداری و قوانین کشور با اطلاع بوده دانش خود را بروز نگهداریم.

جهت ارتباط با ما

آدرس :

 گیلان، لنگرود، بلوار شهید عبدالکریمی، روبه روی پلیس+۱۰، کوچه صدف، پلاک۱۰، موسسه حسابداری چرتکه پرداز

تلفن تماس:

013-42531537

09112437827

09368418004

ایمیل پشتیبانی:

chortkepardaz00@gmail.com

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.