ثبت شرکت در لنگرود

ثبت شرکت در لنگرود: ارائه خدمات ثبت شرکت در گیلان

موسسه حسابداری چرتکه پرداز علاوه بر خدمات مالی و مالیاتی در لنگرود از قبیل تحریر دفاتر قانونی ، دفتر روزنامه ، دفتر کل و دفاتر درآمد و هزینه، شرکت در دفاعیات و پیگیری پرونده های مالیاتی، تهیه صورت های مالی وگزارش های میان دوره و سالیانه، ثبت و بایگانی سند ها به صورت مکانیزه و سیستمی، بستن حساب ها، تهیه و پیاده سازی نرم افزار حسابداری، استقرار نماینده و حسابدار به صورت پاره وقت، تمام وقت و پروژه ای، تهیه و ارسال گزارش مالیات حقوق کارمندان، مشاوره در زمینه های مختلف مالیاتی، نظارت بر واحد های مالی جهت کنترل سند های حسابداری،تهیه و ارسال لیست حقوق و دستمزد و مشاوره در زمینه حسابرسی تامین اجتماعی، مشاوره در زمینه رسیدگی به تراکنش های بانکی به انجام کلیه مراحل ثبت شرکت و اخذ کارت بازرگانی با وجود کارشناسان مجرب در کوتاه ترین زمان می پردازد.

سامانه جامع ثبت شرکت ها سامانه ای است که از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک و تحت نظر قوه قضائیه کشور فعالیت می نماید. ثبت درخواست در این سامانه، اولین گام جهت تاسیس شخصیت حقوقی می باشد.

طبق قانون به ثبت شرکت‌‌ ها کلیه شرکت های ایرانی مذکور در قانون تجارت، می بایست مطابق قانون تقاضای ثبت نمایند.کلیه شرکت های خارجی برای این‌ که بتوانند به وسیله شعبه یا نماینده به امور تجارتی یا صنعتی یا مالی در ایران مبادرت نمایند، در ابتدا می بایست در مملکت اصلی خود شرکت قانونی شناخته شده و سپس، برای فعالیت در داخل کشور، تقاضای ثبت خود را در سامانه اداره ثبت شرکتها​ پیگیری نمایند. علاوه بر موارد فوق، کلیه تغییرات حاصله در شرکت نیز می بایست در این سامانه ثبت گردد.

انواع شرکت ها:

به طول کلی هفت نوع شرکت تجاری وجود دارد:

  1. شرکت سهامی (عام، خاص)
  2. شرکت با مسئولیت محدود
  3. شرکت تضامنی
  4. شرکت مختلط غیر سهامی
  5. شرکت مختلط سهامی
  6. شرکت نسبی
  7. شرکت تعاونی تولید و مصرف

مدارک ثبت شرکت:

ابتدا باید نوع شرکت خود را بر اساس فعالیتی که دارد مشخص کنید .تعیین شرکای شرکت یا همان سهامداران، مشخص کنید که تصمیم دارید با چه کسانی در تاسیس شرکت شریک باشید. مشخص کردن سرمایه اولیه شرکت که برای هر نوع شرکت حداقل هایی دارد. انتخاب موضوع فعالیت شرکت بر اساس فعالیتی که دارید باید مشخص شود چون در آینده شما با شرکتی که دارید تنها فعالیتی که در این مرحله انتخاب کرده اید می توانید انحام دهید. مرحله انتخاب نام شرکت، شما 5 عدد نام را باید انتخاب و بر اساس اولویت آنها را اعلام کنید. تعیین چارت سمت هر عضو و مشخص کردن اختیارات و حقوق امضاء .ارسال کردن 2 سری مدارک امضاء شده به همراه نامه تایید نام اداره مراجعه به اداره جهت امضاء و تحویل اوراق پرداخت روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار شرکت.

حداقل اعضا برای ثبت یک شرکت دو نفر می باشد و یک نفر به تنهایی قادر به انجام نمی باشد .

بعد از تایید نام مدارک  از طریق پست برای اداره ثبت ارسال می شود . فرصت ارسال مدارک محدود و حداکثر سه روز می باشد . بهتر است قبل از اقدام به تاسیس مدارکات و مجوزات بعضی از موضوعات فعالیت که نیاز به مجوز دارند و سوپیشینه ها آماده باشد تا در روند کار با مشکلی مواجه نشود .پس از تایید نام شرکت، مهلت ثبت شرکت 2 ماه است. در صورت عدم ثبت باید برای تمدید نام شرکت مجددا اقدام شود.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.