ابطال صورتحساب در سامانه مودیان: ابطال صورتحساب تایید شده در سامانه مودیان چگونه است؟

با هدف یکپارچه سازی اطلاعات مودیان مالیاتی، سامانه‌­ای با عنوان سامانه مودیان مالیاتی تحت مدیریت سازمان امور مالیاتی طراحی و به اجرا گذاشته شد. در این سامانه به هر شخص حقیقی یا حقوقی که به عنوان فعال اقتصادی شناخته می­‌شود، یک کارپوشه تخصیص داده شد.

ساز و کار سامانه مودیان با سامانه صورت معاملات فصلی متفاوت است.

در صورت ثبت صورتحساب در سامانه مودیان چطور می توان صورتحساب ها را ابطال کرد؟

لازم به توضیح است که مودیان باید به این موضوع توجه داشته باشند که در سامانه مودیان نمی توان به صورت دستی چیزی را وارد کرد یا تغییر داد. هر اقدامی که باید انجام شود از طریق سیستمی انجام خواهد شد.

ابتدا وضعیت صورتحساب مرجع را چک کنید سپس صورتحساب ابطالی ثبت نمایید.

در خصوص باطل سازی صورتحساب لازم به ذکر است که اگر فروشنده متوجه شد که صورتحساب ثبت شده اشتباها به ثبت رسیده و نیاز به ابطال صورتحساب می باشد می تواند با ارسال صورتحساب ابطالی، صورتحساب ثبت شده را ابطال نماید.

اگر صورتحساب اصلی فروش (صورتحساب مرجع) در وضعیت در انتظار واکنش باشد، ارسال صورتحساب ابطالی منجر خواهد شد که صورتحساب اصلی به وضعیت ابطال شده تغییر وضعیت دهد و صورتحساب ابطالی هم با وضعیت عدم نیاز به واکنش ثبت خواهد شد. در این حالت دیگر لازم نیست خریدار نسبت به صورتحساب ها واکنشی نشان دهد.

اما گاهی ممکن است صورتحساب توسط خریدار تایید شود در این حالت اگر فروشنده صورتحساب ابطالی ارسال نماید، تا زمانی که خریدار صورتحساب ابطالی را تایید نکند صورتحساب اصلی (صورتحساب مرجع) ابطال نخواهد شد.

به همین علت لازم است قبل از ثبت صورتحساب ابطالی از وضعیت صورتحساب مرجع در کارپوشه مطمئن شد.

خدمات مالی و مالیاتی خود را از ما بخواهید.

موسسه حسابداری چرتکه پرداز

تجربه و اعتماد دو مولفه اساسی برای اثبات کیفیت خدمات توسط هر سازمان می باشد که جز با گذشت زمان بدست نمی آید. در این میان موسسه مالی و حسابداری چرتکه پرداز اعتماد شرکتها، کسب و کارها و سازمان های مختلف را به خود جلب کرده است.

رسالت ما ارایه خدمات با بهترین کیفیت در بالاترین سطح حرفه ای ممکن به مشتریانمان است. اعتقاد داریم که با این طرز عمل، می توانیم اعتبار خود را افزایش دهیم تا در حرفه مان بهترین بمانیم. ما به رعایت ارزش های اخلاقی با عمل کردن به آن ها، اعتقاد راسخ داریم.

قوانین پیچیده، بخشنامه‌های متعدد و ابهام و تعارض در قوانین، ایجاد یک گزارش مالی و ارائه آن به استفاده کنندگان برون سازمانی اعم از سازمان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی و .. را کاری بسیار تخصصی کرده است. این دشواری و پیچیدگی نه‌تنها باعث اتلاف وقت سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌شود، بلکه درنهایت موجب تحمیل هزینه های سنگین می‌شود و خسارت‌های گاه جبران‌ناپذیری را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها به همراه می‌آورد. ما در موسسه چرتکه پرداز ادعای تسط کامل بر تمام قوانین و مقررات را نداریم اما همواره در تلاشیم که از آخرین تغییرات علم حسابداری و قوانین کشور با اطلاع بوده دانش خود را بروز نگهداریم.

جهت ارتباط با ما

آدرس :

 گیلان، لنگرود، بلوار شهید عبدالکریمی، روبه روی پلیس+۱۰، کوچه صدف، پلاک۱۰، موسسه حسابداری چرتکه پرداز

تلفن تماس:

013-42531537

09112437827

09368418004

ایمیل پشتیبانی:

chortkepardaz00@gmail.com

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.