سامانه مودیان:افزایش شفافیت با اجرای کامل سامانه مؤدیان
سامانه مودیان چیست؟

با هدف جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی اطلاعات مربوط به مودیان مالیاتی راه‌اندازی شد.مطابق قانون، ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی از وظایف صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی است.این سامانه‌ جهت ارسال صورت حساب‌ الکترونیکی مودیان روی کار آمد.

به حداقل رساندن فرار مالیاتی در مشاغل خاص

پیاده‌ سازی سامانه مؤدیان و استفاده از کارتخوان‌های فعال برای تشکیل پرونده مالیاتی نشان ‌دهنده پیشرفت‌های چشمگیر در توسعه نظام مالیاتی است. دولت سیزدهم با موفقیت تعداد مالیات ‌دهندگان را افزایش و هدف آن حذف فساد و شیوه‌ های رانت‌خواری است. امضا‌های طلایی و سایر اشکال مداخله غیرقانونی در فرایند اخذ مالیات با اجرای کامل این سامانه قابل کاهش است. این امر منجر به شفافیت و رضایت بیشتر در امور مالیاتی و همچنین کاهش سوء ظن و فعالیت‌های غیرقانونی مانند رشوه در این بخش می ‌شود.

دریافت مالیات بر اساس درآمد واقعی مردم گامی مهم در اصلاح نظام مالیاتی یک کشور است. برخی مشاغل مانند زرگری، آهن‌ فروشی و آرایشگری زنانه اغلب درآمد قابل توجهی دارند، اما حداقل مالیات را پرداخت می ‌کنند. با پیاده ‌سازی سیستم مالیاتی هوشمندتر و بهره ‌گیری از سیستم‌های اطلاعاتی جامع، می‌ توان فرار مالیاتی را در این مشاغل خاص به حداقل رساند. سازمان امور مالیاتی کشور در مدیریت داده‌ محور پایگاه مالیاتی استان پیشرفت داشت که در نتیجه درآمد‌های مالیاتی و تعداد مؤدیان ثبت ‌نامی افزایش چشمگیر یافت.

رشد 54 درصدی درآمد‌های مالیاتی در بودجه سال ۱۴۰۱ و افزایش ۲/۲ میلیون مؤدی ثبت ‌نام ‌شده از اشخاص حقیقی و حقوقی شاهد بودیم. با بهره ‌گیری از سیستم‌های اطلاعاتی جامع، دولت می ‌تواند بینش‌ های بی‌درنگ درباره درآمد مالیاتی به صورت هفتگی یا ماهانه کسب کند. این امکان برآورد دقیق‌تری از جمع ‌آوری مالیات را فراهم می ‌کند و برنامه‌ ریزی و تخصیص بهتر منابع را ممکن می ‌سازد.

اجرای سیستم مؤدیان، فرایند پرداخت مالیات را در کشور متحول و آن را کارآمدتر و هوشمندتر کرده است. با این سیستم، دولت می ‌تواند برآورد قابل اعتمادی از میزان مالیاتی که باید وصول شود به دست آورد و فعالیت‌های خود را بر اساس آن برنامه ‌ریزی کند. با استفاده از سامانه مؤدیان، حتی می‌ توان میزان وصول مالیات آتی را پیش ‌بینی و برنامه‌ ریزی بلندمدت مالی را تسهیل کرد. این سطح از قابلیت پیش ‌بینی، توانایی دولت را برای انجام مؤثر وظایف و مسئولیت‌های خود افزایش می ‌دهد.

افزایش شفافیت و کاهش فساد با اجرای کامل سامانه مودیان

امیر حسین اقبالی ،کارشناس اقتصادی با اشاره به افزایش شفافیت و کاهش فساد با اجرای کامل سامانه مؤدیان اظهار نظر کرد: پیاده‌ سازی سامانه مؤدیان و استفاده از کارتخوان‌های فعال برای تشکیل پرونده مالیاتی نشان ‌دهنده پیشرفت‌های چشمگیر در توسعه نظام مالیاتی است.

وی در پایان گفت: اصلاح نظام مالیاتی برای اخذ مالیات بر اساس درآمد واقعی مردم برای دستیابی به انصاف، برابری و ثبات اقتصادی ضروری است. باتوجه به فرار مالیاتی در مشاغل خاص از طریق اجرای یک سیستم مالیاتی هوشمندتر، دولت‌ها می ‌توانند اطمینان حاصل کنند همه مالیات ‌دهندگان سهم منصفانه خود را دارند. مدیریت داده ‌محور پایه مالیاتی استان نتایج مثبتی از جمله افزایش درآمد‌های مالیاتی و گسترش پایه مالیات ‌دهندگان را به همراه داشت. سیستم مالیات ‌دهندگان کارایی و قابلیت پیش ‌بینی جمع‌ آوری مالیات را افزایش می ‌دهد و امکان برنامه‌ ریزی مالی بهتر را فراهم می ‌کند. علاوه بر این، اجرای این سیستم باعث ارتقای شفافیت، کاهش فساد و تقویت یکپارچگی کلی بخش امور مالیاتی می‌ شود. با پذیرش این اصلاحات، کشور‌ها می ‌توانند یک سیستم مالیاتی قوی ‌تر و عادلانه ‌تر ایجاد کنند که از رشد و توسعه اقتصادی حمایت می ‌کند.

خدمات مالی و مالیاتی خود را از ما بخواهید.

موسسه حسابداری چرتکه پرداز

تجربه و اعتماد دو مولفه اساسی برای اثبات کیفیت خدمات توسط هر سازمان می باشد که جز با گذشت زمان بدست نمی آید. در این میان موسسه مالی و حسابداری چرتکه پرداز اعتماد شرکتها، کسب و کارها و سازمان های مختلف را به خود جلب کرده است.

رسالت ما ارایه خدمات با بهترین کیفیت در بالاترین سطح حرفه ای ممکن به مشتریانمان است. اعتقاد داریم که با این طرز عمل، می توانیم اعتبار خود را افزایش دهیم تا در حرفه مان بهترین بمانیم. ما به رعایت ارزش های اخلاقی با عمل کردن به آن ها، اعتقاد راسخ داریم.

قوانین پیچیده، بخشنامه‌های متعدد و ابهام و تعارض در قوانین، ایجاد یک گزارش مالی و ارائه آن به استفاده کنندگان برون سازمانی اعم از سازمان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی و .. را کاری بسیار تخصصی کرده است. این دشواری و پیچیدگی نه‌تنها باعث اتلاف وقت سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌شود، بلکه درنهایت موجب تحمیل هزینه های سنگین می‌شود و خسارت‌های گاه جبران‌ناپذیری را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها به همراه می‌آورد. ما در موسسه چرتکه پرداز ادعای تسط کامل بر تمام قوانین و مقررات را نداریم اما همواره در تلاشیم که از آخرین تغییرات علم حسابداری و قوانین کشور با اطلاع بوده دانش خود را بروز نگهداریم.

جهت ارتباط با ما

آدرس :

 گیلان، لنگرود، بلوار شهید عبدالکریمی، روبه روی پلیس+۱۰، کوچه صدف، پلاک۱۰، موسسه حسابداری چرتکه پرداز

تلفن تماس:

013-42531537

09112437827

09368418004

ایمیل پشتیبانی:

chortkepardaz00@gmail.com

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.