اظهارنامه ارزش افزوده بهار 1403:فرم اعلام مغایرت در مبالغ اظهارنامه پیش فرض با اطلاعات کارپوشه

با عملیاتی شدن سامانه مودیان و الزام ثبت صورتحساب های فروش به صورت الکترونیکی، سازمان امور مالیاتی کشور با استفاده از اطلاعات ثبت شده مودیان در کارپوشه مالیاتی نسبت به تهیه اظهارنامه ارزش افزوده بهار 1403 به صورت پیش فرض اقدام نموده است. در خصوص این اقدام وجود مغایرت بین مبالغ مندرج در اظهارنامه و مبالغ ثبت شده در کارپوشه مودیان می باشد.

راه حل رفع مغایرت

اگر شما هم جز آن گروه از مودیانی هستید که مبالغ ثبتی در اظهارنامه ارزش افزوده دوره بهارتان با مبالغ مندرج در کارپوشه مالیاتی مغایرت دارد می توانید فرم ذیل را پر کنید و با مراجعه به اداره کل مربوطه نسبت به اعلام مغایرت اقدام نمایید. در حال حاضر سازمان امور مالیاتی به منظور رفع این مشکل تنها این راهکار را دارد و هنوز مشخص نیست که ساز و کار رفع مغایرت مذکور به چه صورتی می شود.

یاد آوری مالیات بر ارزش افزوده

طبق ماده ۴‌ از قانون مالیات بر ارزش افزوده مؤدی مکلف است حداکثر تا پایان ماهِ پس از انقضای هر دوره مالیاتی کل مالیات و عوارضی را که طی آن دوره به فروش کالا و یا ارائه خدمات توسط وی تعلق گرفته است. با رعایت تبصره (۲) این ماده ‌و پس از کسر اعتبار مالیاتی خود، به ترتیبی که سازمان مقرر می‌کند، پرداخت نماید.

[دوره مالیاتی هر سه‌ماه می‌باشد و منطبق بر فصول سال شمسی است]

تبصره 1- مطابق این قانون، اصل بر نقدی بودن معاملات است. مگر اینکه نسیه بودن معاملات و دریافت و پرداخت‌های مرتبط با آن در سامانه مؤدیان ثبت شده و به‌ تأیید طرفین رسیده باشد. در مواردی که معامله یا قرارداد در سامانه مؤدیان ثبت نشده باشد، آن معامله یا قرارداد، نقدی تلقی می‌شود.

تبصره ۲- در معاملات غیرنقدی نظیر فروش اقساطی و اجاره به‌شرط تملیک و قراردادهای پیمانکاری و مشاوره‌ای، تاریخ تعلق مالیات و عوارض همان تاریخ صدور صورتحساب است.لکن مؤدی با رعایت تبصره فوق مجاز است پرداخت مالیات و عوارض فروش این نوع معاملات را تا زمان پرداخت معامله توسط خریدار یا مبلغ قرارداد توسط کارفرما، متناسباً، به تأخیر بیندازد و سازمان تا زمان پرداخت مالیات و عوارض فروش این نوع معاملات توسط کارفرما یا خریدار، مؤدی را مشمول جریمه تأخیر در پرداخت نخواهدکرد. در خصوص معاملات مذکور، تا زمان پرداخت مالیات و عوارض توسط خریدار، اعتبار مالیاتی برای وی از این بابت منظور نخواهد شد.

چرتکه پرداز
موسسه حسابداری چرتکه پرداز

تجربه و اعتماد دو مولفه اساسی برای اثبات کیفیت خدمات توسط هر سازمان می باشد که جز با گذشت زمان بدست نمی آید. در این میان موسسه مالی و حسابداری چرتکه پرداز اعتماد شرکتها، کسب و کارها و سازمان های مختلف را به خود جلب کرده است.

رسالت ما ارایه خدمات با بهترین کیفیت در بالاترین سطح حرفه ای ممکن به مشتریانمان است. اعتقاد داریم که با این طرز عمل، می توانیم اعتبار خود را افزایش دهیم تا در حرفه مان بهترین بمانیم. ما به رعایت ارزش های اخلاقی با عمل کردن به آن ها، اعتقاد راسخ داریم.

قوانین پیچیده، بخشنامه‌های متعدد و ابهام و تعارض در قوانین، ایجاد یک گزارش مالی و ارائه آن به استفاده کنندگان برون سازمانی اعم از سازمان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی و .. را کاری بسیار تخصصی کرده است. این دشواری و پیچیدگی نه‌تنها باعث اتلاف وقت سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌شود، بلکه درنهایت موجب تحمیل هزینه های سنگین می‌شود و خسارت‌های گاه جبران‌ناپذیری را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها به همراه می‌آورد. ما در موسسه چرتکه پرداز ادعای تسط کامل بر تمام قوانین و مقررات را نداریم اما همواره در تلاشیم که از آخرین تغییرات علم حسابداری و قوانین کشور با اطلاع بوده دانش خود را بروز نگهداریم.

جهت ارتباط با ما

آدرس :

گیلان، لنگرود، بلوار شهید عبدالکریمی، روبه روی پلیس+۱۰، کوچه صدف، پلاک۱۰، موسسه حسابداری چرتکه پرداز

تلفن تماس:

013-42531537

09112437827

09368418004

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.