اینتاکد چیست؟

یکی از موضوعاتی که به شدت روی آن تاکید می‌شود، انتخاب یکاینتاکد صحیح برای کسب‌و‌کارتان است. اینتاکد مخفف عبارت International standard industrial classification به معنای طبقه بندی صنعتی استاندارد بین المللی است. اینتاکدها در واقع شناسه‌هایی هستند که به هر کسب‌و‌کاری به صورت خاص اختصاص یافته و ضرایب یا درصدهای خاصی دارند.   این نوع شناسه‌ها به منظور طبقه بندی مشاغل، فعالیت‌های اقتصادی و کسب‌و‌کارها از سوی سازمان امور مالیاتی تعریف شده و شامل بیش از صدها مورد هستند. اینتاکدها برای مدیریت مشاغل مختلف کشور، به ۳ دسته کلی تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

اینتاکدهای مشاغل خدماتی.

اینتاکدهای مشاغل بازرگانی.

اینتاکدهای مشاغل تولیدی.

تعیین اینتاکد در هنگام ایجاد پرونده مالیاتی ضروری بوده و می‌بایست به دقت انجام شود. چراکه در تعیین هزینه مالیاتی بسیار تاثیر گذار است. اینتاکدها که برای دسته بندی مشاغل استفاده می‌شوند، کارکرد اصلی خود را در سازمان امور مالیاتی دارند. بدین معنا که این کدها به هر کسب‌و‌کار تعلق گرفته و درصد سود آن کسب‌و‌کار را به صورت تخمینی، تعیین می‌کنند. حال سازمان امور مالیاتی از این درصدها استفاده می‌کند تا مقدار سودی که کسب‌و‌کار در طول فعالیت در سال جاری را داشته است، بدست آورد. همانطور که می‌دانید، ممکن است سازمان امور مالیاتی به دلیل عدم دسترسی به مدارک فروش و یا عدم ارائه آنها توسط مودی، نتواند میزان فروش و سود را به طور دقیق بدست آورد. در این حالت از این کدها استفاده می‌کند تا مقدار سود خالص تخمینی که کسب‌و‌کار با توجه به رقم فروش خود بدست آورده است را محاسبه کند.

یکی از شاخصه‌هایی که می‌بایست در پرونده مالیاتی خود در هنگام ثبت نام مالیاتی یا ویرایش پرونده الکترونیکی مالیاتی در سایت my.tax.gov.ir اختصاص داده و پرونده الکترونیکی مالیاتی خود را تکمیل کنید اینتاکد است. به این شکل که باید نوع فعالیت خود را از میان یکی از دسته های اصلی تولیدی، بازرگانی یا خدماتی انتخاب کنید و در مراحل بعدی در جزئیات بیشتر، فعالیت دقیق اقتصادی خود در لایه‌های داخلی اینتاکد مالیاتی عمیق‌تر شوید تا در نهایت به اینتاکد ویژه کسب و کار یا فعالیت اقتصادی خود برسید.

اینتا کد را چگونه به پرونده مالیاتی خود اضافه کنم:

حال ممکن است در مراحلی از انتخاب این کد اختصاصی، نوع کسب و کار خود را پیدا نکنید، در این حالت دو راه پیش رو دارید، راه اول اینکه مشابه‌ترین فعالیت را به فعالیت خودتان انتخاب کنید و همان را ثبت نهایی کنید و یا اینکه با سازمان امور مالیاتی مکاتبه نمایید و با ارائه اسناد و مدارک و مجوزهای فعالیت خود، درخواست بدهید تا کد اختصاصی فعالیت شما در درختواره اینتاکد اضافه شود و سپس همان کد را برای فعالیت خود انتخاب کنید.

موسسه حسابداری چرتکه پرداز

تجربه و اعتماد دو مولفه اساسی برای اثبات کیفیت خدمات توسط هر سازمان می باشد که جز با گذشت زمان بدست نمی آید. در این میان موسسه مالی و حسابداری چرتکه پرداز اعتماد شرکتها، کسب و کارها و سازمان های مختلف را به خود جلب کرده است.

رسالت ما ارایه خدمات با بهترین کیفیت در بالاترین سطح حرفه ای ممکن به مشتریانمان است. اعتقاد داریم که با این طرز عمل، می توانیم اعتبار خود را افزایش دهیم تا در حرفه مان بهترین بمانیم. ما به رعایت ارزش های اخلاقی با عمل کردن به آن ها، اعتقاد راسخ داریم.

قوانین پیچیده، بخشنامه‌های متعدد و ابهام و تعارض در قوانین، ایجاد یک گزارش مالی و ارائه آن به استفاده کنندگان برون سازمانی اعم از سازمان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی و .. را کاری بسیار تخصصی کرده است. این دشواری و پیچیدگی نه‌تنها باعث اتلاف وقت سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌شود، بلکه درنهایت موجب تحمیل هزینه های سنگین می‌شود و خسارت‌های گاه جبران‌ناپذیری را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها به همراه می‌آورد. ما در موسسه چرتکه پرداز ادعای تسط کامل بر تمام قوانین و مقررات را نداریم اما همواره در تلاشیم که از آخرین تغییرات علم حسابداری و قوانین کشور با اطلاع بوده دانش خود را بروز نگهداریم.

جهت ارتباط با ما

آدرس :

گیلان، لنگرود، بلوار شهید عبدالکریمی، روبه روی پلیس+۱۰، کوچه صدف، پلاک۱۰، موسسه حسابداری چرتکه پرداز

تلفن تماس:

013-42531537

09112437827

09368418004

ایمیل پشتیبانی:

chortkepardaz00@gmail.com

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.